Szabados Szilvia történelmi jelentőségű bokszmérkőzést vív Amerikában
2017. március 10. írta: Pradarics Tomi

Szabados Szilvia történelmi jelentőségű bokszmérkőzést vív Amerikában

Szabados Szilvia helyi idő szerint péntek este (magyar idő szerint szombat hajnalban) a michigani Detroit városában lép szorítóba a korábbi kétszeres olimpiai bajnok, ám profiként mindössze a második összecsapására készülő Claressa Shieldsszel szemben. A hat menetre kiírt találkozót, amely az MGM Grand arénában megrendezendő bokszesemény főmérkőzése lesz, az amerikai Showtime csatorna tűzi műsorára.

shields-szabados_9.jpg

(Photo: www.boxingscene.com)

 

Ez lesz az első női ütközet, amelyet főműsoridőben, élőben közvetítenek az Egyesült Államokban.

A találkozón terítékre kerül egy kisebb szervezet, az NABF, vagyis az Észak-Amerikai Bokszföderáció megüresedett öve, amelynek begyűjtése komoly előrelépést eredményezhet a jelentős világszervezetek ranglistáin.

A mindössze huszonegy éves, amerikai Shields, miután a 2012-es londoni, valamint a 2016-os riói ötkarikás játékokon is a dobogó legfelső fokára állt, a tavalyi év novemberében, az esztendő legfontosabb bokszgáláján (Sergey Kovalev vs Andre Ward, HBO PPV) debütált a hivatásosok között egy négy menetes találkozón aratott pontozásos győzelemmel. Fiatal kora, látványos stílusa, tehetsége, valamint népszerű amatőr évei jóvoltából hatalmas figyelem kíséri őt az USÁ-ban.

A Petrányi Zoltán menedzseri/promóteri kötelékébe tartozó miskolci Szabados Szilvia profi pályafutásának eddigi három éve alatt már huszonhárom találkozón van túl, amelyek közül tizenötöt nyert meg. Legfontosabb összecsapását 2015-ben vívta a német Nikki Adlerrel szemben, amelyen a WBC szervezet nagyközépsúlyú világbajnoki címe került terítékre. Szilvi a második menetben egy összefejelés következtében csúnyán felszakadt a jobb szemöldökén, és a szemébe folyó vér miatt félig vakon küzdötte végig az összecsapást, amelyen - bár pontozással alulmaradt - tanúbizonyságot tett mentális erejéről és rátermettségéről.

 „Már január óta edzésben voltam, és vártam egy nagy mérkőzésre, így amikor február elején adódott az amerikai lány elleni lehetőség, már túl voltam a felkészülés első felén. Jó kondiban vagyok, és nagyon várom a meccset.” – nyilatkozta a már Detroitban tartózkodó magyar lány szerdán a ringcsoda.blog.hu-nak.

„Mikor utánanéztem az ellenfelemnek, láttam, hogy már kétszer volt olimpiai bajnok, pedig még csak 21 éves. Ilyen még nem is fordult elő Amerikában, hogy ennyire fiatalon valaki kétszeres olimpiai aranyérmes legyen, de talán máshol sem a világban. Ennek ellenére nem ijedtem meg, amikor megtudtam, hogy ellene fogok bokszolni. Amatőrben nagyon tapasztalt, de a profik között az én rutinom a nagyobb.”

A magyar bunyós, aki a Miskolci Egyetem Kereskedelem és Marketing szakán már közel áll az államvizsgához, bár tisztában van az esemény jelentőségével, kizárólag a mérkőzésre összpontosít.

„A Showtime nem igazán foglalkoztat, megmondom őszintén. Nem akarok erre figyelni. Én az összecsapásra koncentrálok. Mindegy, hogy milyen TV adja a meccset. Csak plusz teher lenne, ha szem előtt tartanám, hogy mennyire nagy jelentősége van a mérkőzésnek, illetve, hogy mennyien fognak látni a televízió képernyőjén keresztül.” – fogalmazott Szabados, aki a pénteki összecsapást könnyed hangulatban várja, és letisztult céllal készül ringbe lépni.

„Nagyon örülök a meccsnek. Remek csapat áll mögöttem, és az a célom, hogy az én kezemet emeljék a magasba péntek este.”

A bejegyzés trackback címe:

https://ringcsoda.blog.hu/api/trackback/id/tr5312321229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása